Lediga jobb hos 3DVerkstan

3DVerkstan är alltid intresserade av duktigt folk. Är du intresserad av att jobba hos oss, kontakta Emma Karlberg på 08-55 11 57 50 eller maila på: jobb@3dverkstan.se

TEKNISK SÄLJARE

3DVerkstan söker en teknisk säljare för 3D-skrivare gentemot nya och befintliga kunder i Sverige.

3DVerkstan strävar mot att varaktigt förändra den additiva tillverkningsindustrin och tillhandahåller bla 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Vi är nordisk återförsäljare av varumärken såsom Ultimaker, Formlabs samt Markforged och brinner för kunskap och kvalitet. Vi söker nu dig som gillar 3D-printing, vill göra skillnad för våra kunder och vara med på vår tillväxtresa!

Arbetsbeskrivning

Som teknisk säljare kommer du främst arbeta med ny- och merförsäljning gentemot svenska kunder. Du kommer med dina tekniska kunskaper och intresse för 3D-branschen stödja våra kundgrupper som bland annat spänner från ingenjörer och arkitekter till lärare. Du hjälper och guidar nya samt befintliga kunder med rätt lösning för sina behov baserat på de kvalitetsprodukter vi erbjuder.

Vår styrka är djup teknisk kompetens och förmågan att se kundens behov samt hjälpa till med interna processer och applikationer kring användandet av 3D-printing. Våra tekniska säljare är idag några av sveriges mest kunniga inom additiv tillverkning och vi letar nu efter vår nästa stjärna som ska komplettera oss i detta.

Detta är en kritisk roll i vår tillväxtresa och du kommer arbeta med hela säljprocessen från lead till avslut genom att aktivt uppsöka nya kunder, kontakta och stötta befintliga kunder samt skapa offerter och avtalsförslag i vårt affärssystem.

Tillsammans med övriga i säljteamet kommer du sätta rutiner för att effektivisera säljprocessen och hur vi arbetar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Aktiv nykundsbearbetning och självständigt driva processen från lead till avslut
• Etablera relationer och skapa merförsäljning till befintliga kunder
• Skapa offerter och lägga ordrar i vårt affärssystem

• Löpande hålla dokumentation uppdaterad
• Nära samarbete med marknadsföringsavdelningen
• Deltagande på branschmässor och andra events

Vi tror du…

• Har ett affärssinne, inger förtroende och har förmågan att på ett naturligt sätt skapa långsiktiga relationer med våra kunder
• Är kommunikativ, har gott om driv och energi och vet att närvaro med kund skapar resultat
• Är intresserad av 3D-teknik och pedagogiskt lagd. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av additiv tillverkning och väl införstådd med tekniker som FDM, SLA, SLS osv
• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om att lösa problem, förbättra och tänka nytt

• Är en teamplayer och är serviceminded
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med försäljning i teknikföretag
• Meriterande med högskoleutbildning men inget krav
• Behärskar Officepaketet

Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsform är heltid.

Välkommen med din ansökan

För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Nathalie Ahlstrand på 08-55 11 57 50 eller jobb@3dverkstan.se Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “teknisk säljare” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är 21:a juni och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Affärsutvecklare med inköpsansvar

3DVerkstan söker en affärsutvecklare som ska arbeta med produktlönsamhet och kritiska nyckeltal, prissättning samt tillhörande löpande inköp och lageranalys.

Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra Europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare.

Arbetsbeskrivning

Som affärsutvecklare kommer du arbeta med företagets produktlönsamhet och rapporterar direkt till vd. Du ansvarar för löpande affärsanalys för samtliga produkter/produktgrupper i vårt affärssystem och stämmer av lagernivåer regelbundet.

Du ser till att processer och inköpsrutiner effektiviseras samt utför företagets inköp av produkter via affärssystemet. Efter hand kommer också omvärldsbevakning av nya produkter, från både befintliga och nya leverantörer, att bli en viktig funktion. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team för att få fram bästa strategierna och arbetsmetoderna för 3DVerkstan.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Analysera försäljning av olika artikelgrupper via olika säljkanaler
• Analysera täckningsbidrag, rabatter och marginaler per produkt
• Rekommendera förändringar i produktutbud / artikelgrupper / prissättning

• Planera och utföra löpande inköp och uppdateringar av produkter
• Säkerställa lagernivåer och god varuomsättningshastighet
• Följa upp och utvärdera våra logistikpartners prestationer

Vi söker dig som…

• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Behärskar Officepaketet, framförallt Excel
• Har goda ekonomiska kunskaper
• Är van att arbeta med ekonomiska nyckeltal för ekonomistyrning
• Är noggrann och analytisk

• Är en teamplayer och är serviceminded
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling och produktkalkylering, gärna i teknikföretag
• Meriterande med högskoleutbildning men inget krav

Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsform är heltid.