Lediga jobb hos 3DVerkstan
Är du intresserad av att jobba hos oss, har frågor om tjänsterna eller vill ta en kaffe och presentera dig själv, då ska du höra av dig!
Vänligen kontakta oss på 08-55 11 57 50 eller maila på: jobb@3dverkstan.se
3DVerkstan AB är en starkt drivande kraft för additiv tillverkning i Sverige och Skandinavien. Med ett sammansvetsat team på 16 personer utvecklar vi gemensamt dagens 3d-printing (additiv tillverkning) – och dess olika användningsområden.
Våra kunder (B2B) finns inom vitt skilda branscher såsom tillverkande industri, forskning & utveckling, utbildning & skola, arkitektur och design, sjuk- och hälsovård. 3DVerkstan möjliggör 3D-satsningar för företag och organisationer genom att guida genom processen, sälja lösningar för 3D-printing och 3D-scanning samt mjukvara, och vi erbjuder även 3D-tjänster (CAD / Design / 3D-scanning) för stora och små projekt.
Vårt huvudkontor samt showroom ligger i Stockholm (Filmstaden Solna) och under 2021 öppnade vi även bolag med eget showroom i Danmark (Herning). 3DVerkstan AB är sedan maj 2023 del av TriMech Group och systerbolag med Solid Print3D
Content writer / Skribent
3DVerkstan söker en vass tekniskt intresserad content writer/skribent som brinner för att skapa innehåll för samtliga kommunikationskanaler.
3DVerkstan strävar mot att varaktigt förändra den additiva tillverkningsindustrin och tillhandahåller bl.a. 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Vi är nordisk återförsäljare av varumärken såsom Ultimaker, Formlabs samt Markforged och står för kunskap och kvalitet. Vi söker nu dig som gillar att skapa innehåll, är tydlig i din kommunikation, är intresserad av 3D-printing och vill vara med på vår tillväxtresa!
Arbetsbeskrivning
Som content writer/skribent arbetar du med att ta fram content enligt upplägg och strategi från content manager och vår marknadsavdelning. Du blir en nyckelspelare för att säkerställa att kommunikationen bedrivs i linje med varumärket/verksamhetens mål genom att forma informativa budskap för de olika kanalerna.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Skriva artiklar, nyhetsbrev, översättning och och presentationer av diverse case studies
• Aktivt arbeta med innehåll och uppdatering av 3DVerkstan och dess tillhörande webbplatser
• Skriva pressmeddelande och PR kring produktlanseringar
• Omvärldsbevakning och intervjuer med relevanta personer för nyhetsartiklar
• Säkerställa att kommunikationen bedrivs enligt varumärke- och marknadsplanen
• Skriva copytext för både tryckt och digitalt material
Vi tror att du…
• Är en skicklig skribent, gärna med fokus på ny teknik såsom exempelvis 3D-printing
• Har erfarenhet av att arbeta med innehåll i olika format för digitala kanaler
• Är van att kontakta nyckelpersoner inom olika organisationer och företag i syfte att fånga deras intresse och få till en intervju
• Uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Färdigheter i något av de övriga nordiska språken är meriterande
• Har lätt för att kommunicera teknik på ett begripligt och intressant sätt och är kundfokuserad
• Gillar och drivs av dig av ny teknik och produktkunskaper och gärna följer med i den senaste utvecklingen inom 3D-printing
• Har erfarenhet av att arbeta med kommunikation till ingenjörer
• Är en teamplayer, har en flexibel inställning, drivs av ständiga förbättringar och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Har en utbildning inom journalistik, kommunikation och/eller marknadsföring
• Har erfarenhet av content marketing, UX-writing och/eller sökmotoroptimering
Vi kan erbjuda dig en viktig roll i ett intressant, snabbt växande företag inom en bransch som utvecklar bl.a tillverkningsindustrin och hur vi framtiden kommer att arbeta med framtagande av nya produkter. Placering av tjänsten är i centrala Stockholm och anställningsform är deltid (ca 50%). (Antingen deltidsanställd eller som frilans via eget bolag) Vissa tjänsteresor kan förekomma.
Ansöker gör du genom att skicka in ditt CV och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “content writer” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är 17:e februari och intervjuer sker löpande.
Rekryteringsprocessen kommer att bestå av intervjuer, ett arbetsprov samt referenstagning.
Webb / marknadskommunikatör
3DVerkstan är en starkt drivande kraft inom additiv tillverkning och 3D-lösningar i Sverige och Norden, med kontor och showroom i både Sverige och Danmark. Vårt företag har en gedigen erfarenhet och expertis inom området, och vi arbetar aktivt med våra kunder och återförsäljare för att använda, utmana och utveckla de senaste 3D-print teknikerna och användningsområdena.
3DVerkstan blev i maj 2023 uppköpta av brittiska bolaget SolidPrint3D och är i en expanderingsfas med stor backning. Vi söker därför en ny stjärna till vår marknadsavdelning i Stockholm, som vill vara med på denna resa.
Arbetsbeskrivning
Som Webb/marknadskommunikatör kommer du att ansvara för 3DVerkstans innehållsmarknadsföring på vår webbsida, e-mail och våra sociala medier.
Du blir en nyckelspelare för att säkerställa att kommunikationen bedrivs i linje med varumärket/verksamhetens mål genom att forma informativa budskap för de olika kanalerna.
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har den digitala kompetens som krävs samt att du är kreativt lagd med ett öga för detaljer. Med ovanstående beskrivning i åtanke kommer din roll att innefatta:
Exempel på arbetsuppgifter:
- Koordinering och ansvar för lansering av produkter samt säljkampanjer
- Producera produktsidor för webb och uppdatera webbinnehåll
- Skapa, producera och hantera innehåll av hög kvalitet
- Producera nyhetsbrev och relevanta kundutskick
- Sköta om företagets sociala kanaler för bättre närvaro
- Skriva artiklar, översättning och och presentationer av diverse case studies
- Aktivt arbeta med innehåll och uppdatering av 3DVerkstan och dess tillhörande webbplats
- Skriva pressmeddelande och PR kring produktlanseringar
- Planera och koordinera event tillsammans med marknadschef
Vi tror att du…
- Är en skicklig skribent, gärna med fokus på ny teknik såsom exempelvis 3D-printing
- Har erfarenhet av att arbeta med innehåll i olika format för digitala kanaler
- Utmärkt verbal och skriftlig kommunikationsförmåga
- Snabblärd och självgående
- Goda kunskaper inom marknadskommunikation
- Erfarenhet eller intresse av teknik / 3D-skrivare
- Har en utbildning inom journalistik, kommunikation och/eller marknadsföring
- Är en teamplayer, har en flexibel inställning, drivs av ständiga förbättringar och vill vara med på en tillväxtresa i en spännande bransch.
- Har erfarenhet av content marketing, UX-writing och/eller sökmotoroptimering
- Har lätt för att kommunicera teknik på ett begripligt och intressant sätt och är kundfokuserad
- 2-3 års erfarenhet av sälj och marknad
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Vi kan erbjuda dig en viktig roll i ett intressant, snabbt växande företag inom en bransch som utvecklar bl.a tillverkningsindustrin och hur vi framtiden kommer att arbeta med framtagande av nya produkter. Placering av tjänsten är i Sona (Filmstaden) Stockholm och anställningsform är heltid. Vissa tjänsteresor kan förekomma.
Ansöker gör du genom att skicka in ditt CV och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “kommunikatör” i ämnesraden. Urval och intervjuer sker löpande.
Rekryteringsprocessen kommer att bestå av intervjuer, ett arbetsprov samt referenstagning.
Office Manager
Är du en administrativ, kommunikativ person som gillar att vara med i en snabbt utvecklande bransch, och brinner för att kunna påverka och skapa mervärde för personal? Vi söker nu en Office Manager på deltid medan vår HR & Office Manager går på föräldraledighet.
3DVerkstan strävar mot att varaktigt förändra den additiva tillverkningsindustrin och tillhandahåller bl.a. 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Vi är nordisk återförsäljare av varumärken såsom Ultimaker, Formlabs samt Markforged och står för kunskap och kvalitet. Vi är en expansiv, platt organisation med kontor i centrala Stockholm med 20 anställda som arbetar tillsammans för att skapa värde för våra kunder och partners - där alla är redo att kavla upp ärmarna för att göra det lilla extra.
Arbetsbeskrivning
Som Office Manager kommer du arbeta både operativt och strategiskt, med verksamhetsstöd i Office-processerna samt ett ansvar kring alla kontorsrelaterade frågor. Arbetsuppgifterna är omväxlande, har stor spännvidd och utförs alltid med verksamhetens behov i fokus. Du arbetar nära vårt ekonomi-team, och stöttar VD och ledningsgrupp med administrativa frågor. Du har ansvar för inköpsprocessen för kontorets bruk (inredning, kontorsmaterial, kök mm.) och ser till att planera och driva alla förändringar i kontors- och arbetsmiljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Budgetansvar för office, ansvara för beställningar och inköp till kontoret
• Kontakter med leverantörer och hyresvärd samt administrera avtal, tjänstepension, försäkringar
• Planera och implementera nya kontorsrutiner (administrativa och kontorshantering)
• Ta hand om kontoret och dess anställda, se till att vara en positiv drivkraft för personal och kulturen på kontoret
• Intern kommunikation
• Planera och organisera interna personalevent av olika slag, såsom konferenser
• Systematiskt arbetsmiljöarbete, följa upp och driva tillsammans med skyddsombud
• Kvalitétsansvarig för hållbarhetstänk kring kontorets resurser, såsom återvinning
• Hjälp vid rekrytering, administrativt ansvar för olika typer av jobb-ansökningar
• Onboarding och offboarding av personal
Vi tror att du…
Är en glad person med en administrativ ådra, som är strukturerad, noggrann och har ett positivt entreprenörsdriv. Du är servicemedveten och besitter en god kommunikativ förmåga och är relationsorienterad med ett intresse för människor.
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och är med fördel en erfaren office-användare samt van att jobba i olika system. Du trivs i en roll som ger utrymme för eget initiativ och du tar dig gärna an nya projekt och arbetsuppgifter. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Självklart gillar du att samarbeta och är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är diplomatisk och prestigelös utan att ge avkall på förmågan att vara nyfiken och ställa frågor.
Omfattning och tillträde:
Placering av tjänsten är i centrala Stockholm och anställningsform är ett vikariat på deltid (50-60%) med start i juni-juli 2019 - fram till september 2020.
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Ansöker gör du genom att skicka in ditt CV och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “Office Manager” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är 6 maj och intervjuer sker löpande.
Rekryteringsprocessen kommer att bestå av intervjuer samt referenstagning, välkommen med din ansökan!
Redovisningsassistent / ekonom 100% (vikariat)
Är du en administrativ, kommunikativ person som gillar att vara med i en snabbt utvecklande bransch, och har nära till skratt?
Vi söker nu en redovisningsassistent / ekonom som kan vikariera för vår nuvarande stjärna Nesrin som ska gå på föräldraledighet.
Vi söker nu dig som har ekonomisk utbildning samt erfarenhet av redovisning, kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av varulager och internationell handel. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i engelska, då en stor del av vår kommunikation sker på engelska. Du tycker om att arbeta både självständigt och i team, är ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du har goda kunskaper i Excel, erfarenhet av ekonomisystem och trivs med ett digitalt arbetssätt. Du är prestigelös, lösningsorienterad och engagerad.
Du kommer arbeta nära och rapportera till vår CFO.
3DVerkstan strävar mot att varaktigt förändra den additiva tillverkningsindustrin och tillhandahåller bl.a. 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Vi är en expansiv, platt organisation med 16 anställda som arbetar tillsammans för att skapa värde för våra kunder och partners - där alla är redo att kavla upp ärmarna för att göra det lilla extra.
arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Kundreskontra. Kunder i olika länder och olika valutor.
- Leverantörsreskontra. Leverantörer i olika länder och olika valutor.
- Löpande bokföring och avstämningar.
- Ta ansvar för delar i månadsbokslut.
- Hantering av ekonomiärenden via mail och telefon.
- Analyser.
- Planera inköp till kontor och kök.
Vi tror att du…
Är en glad person som är strukturerad och noggrann och har ett positivt entreprenörsdriv. Du är servicemedveten och besitter en god kommunikativ förmåga. Självklart gillar du att samarbeta och är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är diplomatisk och prestigelös utan att ge avkall på förmågan att vara nyfiken och ställa frågor.
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och är van att jobba i olika system. Du trivs i en roll som ger utrymme för eget initiativ och du tar dig gärna an nya projekt och arbetsuppgifter. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Omfattning och tillträde:
Placering av tjänsten är i fantastiska lokaler i Filmstaden, Solna, Stockholm och anställningsform är ett vikariat på heltid (100%) med start 13 april 2023 - fram till 6 september 2024.
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Ansöker gör du genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev med varför du söker rollen till jobb@3dverkstan.se och skriver “Redovisningsassistent / ekonom 100%” i ämnesraden.
Sista ansökningsdag 20 februari. Vi läser ansökningar löpande och kan eventuellt tillsätta tjänsten tidigare. Eventuella frågor tas initialt via mail.Rekryteringsprocessen kommer att bestå av intervjuer samt referenstagning, välkommen med din ansökan!
Affärsutvecklare med inköpsansvar
3DVerkstan söker en affärsutvecklare som ska arbeta med produktlönsamhet och kritiska nyckeltal, prissättning samt tillhörande löpande inköp och lageranalys.
Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra Europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare.
Arbetsbeskrivning
Som affärsutvecklare kommer du arbeta med företagets produktlönsamhet och rapporterar direkt till vd. Du ansvarar för löpande affärsanalys för samtliga produkter/produktgrupper i vårt affärssystem och stämmer av lagernivåer regelbundet.
Du ser till att processer och inköpsrutiner effektiviseras samt utför företagets inköp av produkter via affärssystemet. Efter hand kommer också omvärldsbevakning av nya produkter, från både befintliga och nya leverantörer, att bli en viktig funktion. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team för att få fram bästa strategierna och arbetsmetoderna för 3DVerkstan.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Analysera försäljning av olika artikelgrupper via olika säljkanaler
• Analysera täckningsbidrag, rabatter och marginaler per produkt
• Rekommendera förändringar i produktutbud / artikelgrupper / prissättning
• Planera och utföra löpande inköp och uppdateringar av produkter
• Säkerställa lagernivåer och god varuomsättningshastighet
• Följa upp och utvärdera våra logistikpartners prestationer
Vi söker dig som…
• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Behärskar Officepaketet, framförallt Excel
• Har goda ekonomiska kunskaper
• Är van att arbeta med ekonomiska nyckeltal för ekonomistyrning
• Är noggrann och analytisk
• Är en teamplayer och är serviceminded
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling och produktkalkylering, gärna i teknikföretag
• Meriterande med högskoleutbildning men inget krav
Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsformen är heltid.
Innesäljare – säljstöd
3DVerkstan söker en innesäljare som ska ansvara för säljstöd och merförsäljning gentemot befintliga partners och kunder.
Vi tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk och är nordisk återförsäljare av Ultimaker och Formlabs. Hos oss får du möjlighet att effektivisera hur vi arbetar backoffice med försäljning och du rapporterar till vår KAM.
Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare.
Arbetsbeskrivning
Som innesäljare kommer du stödja våra säljare både i direktförsäljning till svenska slutkunder och till återförsäljare utanför Sverige. Gentemot befintliga partners bygger du relationer samt genererar merförsäljning.
Detta är en kritisk back-office stödfunktion i vårt mål att vara en tillförlitlig och serviceinriktad leverantör. Du kommer uppdatera ordrar och kundinformation i vårt affärssystem. Tillsammans med vår KAM kommer du sätta rutiner och processer för att effektivisera säljprocessen.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Lägga ordrar och övrig kundhantering i affärssystem
• Nära och regelbunden kontakt med kunder och återförsäljare
• Merförsäljning till befintliga kunder och återförsäljare
• Nära samarbete med säljare/key account managers för att stötta i nykundsbearbetning
• Deltagande på branschmässor och andra events
• På sikt finns möjlighet att gå mot en mer aktiv säljroll (mot nykundsbearbetning)
Vi söker dig som…
• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om kundrelationer och är serviceminded
• Behärskar Officepaketet och gillar administration
• Är en teamplayer
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Meriterande om du har intresse / erfarenhet av försäljning av tekniska produkter
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundservice och administration
Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsform är heltid.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnor som sökande till den här tjänsten.
Beskrivning av 3DVerkstan
3DVerkstan tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk samt erbjuder 3D-teknikutbildningar i Sverige. Några av de ledande varumärken som vi distribuerar är Ultimaker och Formlabs.
3DVerkstan startade 2013 och har haft en expansiv tillväxt sedan dess. Det som började med lokala återförsäljare i Sverige har nu vuxit till etablerade återförsäljare runt om i Skandinavien och Baltikum. Vi brinner för att förmedla kunskap om 3D-teknik över hela norra Europa och fortsätter vara en del av teknikutvecklingen själva, bla med framtagandet av The Olsson Ruby. Under 2017 räknar vi med att fördubbla vår omsättning från 35 till ca 70 MSEK. På kontoret i centrala Stockholm är vi ett team på 11 personer och vid slutet av året är målbilden att vara 15 medarbetare.
Vi driver även 3D Meetup Center som är en mötesplats för 3D-printing och additiv tillverkning i Stockholm.
Välkommen med din ansökan
För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Emma Karlberg 08-55 11 57 55 eller jobb@3dverkstan.se
Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “innesäljare” i ämnesraden.
Vi ser fram emot att höra från dig!
PRAKTIK: Digital kommunikatör
3DVerkstan söker under en praktikperiod en driven kommunikatör att skriva innehåll för att stödja pr- och marknadsföring kring våra produkter inom 3D-teknik.
Vi tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Som digital kommunikatör hos oss får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Du rapporterar direkt till marknadschef.
Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra Europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare. För rätt kandidat finns möjlighet till fast heltidsanställning efter avslutad praktik.
Arbetsbeskrivning
Som digital kommunikatör är ditt uppdrag brett. Du arbetar med vår kommunikationsstrategi och samtliga informationsaktiviteter via olika kanaler för att effektivt nå ut till kunder och partners. Du ansvarar också för att stötta våra utbildare och säljare i olika kommunikationsaktiviteter.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta fram och genomföra vår kommunikationsstrategi och kommunikationsplan
• Pressreleaser och nyhetsbrev
• Löpande framtagande av diverse kampanjer och information i samband med mässor
• Ansvarig för hemsidan 3dverkstan.se – strategi, SEO samt innehållsansvar
• Omvärldsbevakning
• Nära och regelbunden kontakt med kunder och återförsäljare
• Framtagning av diverse “case studies”
• Översättning av säljmaterial från engelska till svenska
• Nära samarbete med säljare för att stötta försäljningsbehov
• Delta på branschmässor och andra events
Vi söker dig som…
• Är en fantastisk skribent och kommunikatör som har en förmåga att omvandla komplexa frågeställningar till enkla och tydliga texter
• Är kommunikativ och har en god social förmåga
• Är kundfokuserad
• Är drivande, självgående och tar egna initiativ
• Behärskar Officepaketet, CMS och sociala medier
• Har tidigare dokumenterad erfarenhet av kommunikation och marknadsföring, troligen har du även relevant akademisk utbildning inom kommunikation/information
• Är en teamplayer
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Har ett stort intresse för kommunikation och marknadsföring
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
Placering av praktikplatsen är i Stockholm och efter avslutad praktik finns möjlighet till en anställning på heltid. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnor som sökande till den här tjänsten.
Beskrivning av 3DVerkstan
3DVerkstan tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk samt erbjuder 3D-teknikutbildningar i Sverige. Några av de ledande varumärken som vi distribuerar är Ultimaker och Formlabs.
3DVerkstan startade 2013 och har haft en expansiv tillväxt sedan dess. Det som började med lokala återförsäljare i Sverige har nu vuxit till etablerade återförsäljare runt om i Skandinavien och Baltikum. Vi brinner för att förmedla kunskap om 3D-teknik över hela norra Europa och fortsätter vara en del av teknikutvecklingen själva, bla med framtagandet av The Olsson Ruby. Under 2017 räknar vi med att fördubbla vår omsättning från 35 till ca 70 MSEK. På kontoret i centrala Stockholm är vi ett team på 11 personer och vid slutet av året är målbilden att vara 15 medarbetare.
Vi driver även 3D Meetup Center som är en mötesplats för 3D-printing och additiv tillverkning i Stockholm.
Välkommen med din ansökan
För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Emma Karlberg 08-55 11 57 55 eller jobb@3dverkstan.se
Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “digital kommunikatör” i ämnesraden.
Vi ser fram emot att höra från dig!