LEVERANSVILLKOR FÖR KÖP HOS 3DVERKSTAN AB


Köp

Genom att ingå avtal med 3DVerkstan AB (”Säljaren”) med organisationsnummer 559434-0506, accepterar köparen följande villkor: 

  • Vid beställning träffas avtal om köp först när 3DVerkstan AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse.
  • Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
  • Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker.
  • 3DVerkstan AB ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser

Alla priser visas exklusive moms. Moms debiteras dock alltid för svenska kunder. I vår webshop visas priser inklusive moms när ni kommer till kassan. 

Betalningsmetoder

Vi accepterar följande betalningssätt:

• Faktura till företag

• Kreditkort (via Stripe)

Faktura Företag

Efter godkänd kreditkontroll så kan företag även handla mot faktura. 

Betalningsvillkor 30 dagar.

Som referens skall anges fakturanummer och företagsnamn.

Leasing

Önskar ni köpa utrustning på leasing så kontakta oss för en leasingoffert.

Frakt & Leverans 

Beställningar som kommer in till oss innan kl. 11.00 kommer att skickas från oss samma dag om varorna finns på vårt lager. Vid förfrågan om expressleverans vänligen kontakta oss.

Vid leverans inom Sverige är normal leveranstid 1-3 dagar beroende på ort.

Privatperson: 

Direktleverans av stora paket under dagtid till tomtgräns.

Servicepoint, du hämtar ditt paket hos närmaste ombud

Företag:

Paket samt pall levereras till ert företag under dagtid.

Fraktkostnaden baseras på produktkategori samt vilket fraktsätt som väljs.

Exakt fraktkostnad presenteras i kassan när du valt transportsätt.

Ej utlösta paket

Varor som beställts men som ej är utlösta eller som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök, kommer att debiteras 495 kronor inklusive moms för administrativa kostnader samt faktisk fraktkostnad tur och retur.

Friskrivning

Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.

Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
  • En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

Detta innebär att produkten ska kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. 

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka varor på info@3dverkstan.se

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligt oförändrat skick.

Vid åberopande av ångerrätt:

Meddela 3DVerkstan inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.

Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast efter att du meddelat oss att avtalet frånträds.

Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss.

Observera att du som kund, står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Garanti & reklamation

Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom 10 dagar. Beskriv felet noggrant och uppge beställning och fakturanummer. Vid reklamation skall du kontakta vår kundtjänst via e-post info@3dverkstan.se för information om hur ärendet skall hanteras, returbekräftelse samt returnummer

För nya 3D-skrivare samt 3D-scanners har kunder alltid 1 års fabriksgaranti. 

Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. 

Undantag från fabriksgaranti:

Produktgarantin gäller inte vad som anses som normal förslitning.

Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande från 3DVerkstan.

När det gäller till exempel handhavandefel eller felinställd produkt, kontakta vår support för vidare instruktioner. Vi kan i de fall vi anser nödvändigt, ta in produkten till vår verkstad för genomgång och ni kommer då att debiteras en undersökningsavgift. Efter felsökning kommer Ni att få en offert för eventuell reparation. Detta gäller även i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. 

Vid eventuell tvist följer 3DVerkstan ARN:s rekommendationer.

Som privatperson omfattas du även av Konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag.

Läs mer på Konsumentverkets hemsida.

Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell reparationskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått oss. Kunden står för fraktkostnader om denne åberopar garantin.

Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer att krediteras. Återbetalning sker så snart ett ärende avslutats, dock senast 30 dagar efter att returen är godkänd.