Lediga jobb hos 3DVerkstan

Vi är inne i en expansiv fas och söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa.

Affärsutvecklare med inköpsansvar

3DVerkstan söker en affärsutvecklare som ska arbeta med produktlönsamhet och kritiska nyckeltal, prissättning samt tillhörande löpande inköp och lageranalys.

Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra Europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare.

Arbetsbeskrivning

Som affärsutvecklare kommer du arbeta med företagets produktlönsamhet och rapporterar direkt till vd. Du ansvarar för löpande affärsanalys för samtliga produkter/produktgrupper i vårt affärssystem och stämmer av lagernivåer regelbundet.

Du ser till att processer och inköpsrutiner effektiviseras samt utför företagets inköp av produkter via affärssystemet. Efter hand kommer också omvärldsbevakning av nya produkter, från både befintliga och nya leverantörer, att bli en viktig funktion. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team för att få fram bästa strategierna och arbetsmetoderna för 3DVerkstan.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Analysera försäljning av olika artikelgrupper via olika säljkanaler
• Analysera täckningsbidrag, rabatter och marginaler per produkt
• Rekommendera förändringar i produktutbud / artikelgrupper / prissättning

• Planera och utföra löpande inköp och uppdateringar av produkter
• Säkerställa lagernivåer och god varuomsättningshastighet
• Följa upp och utvärdera våra logistikpartners prestationer

Vi söker dig som…

• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Behärskar Officepaketet, framförallt Excel
• Har goda ekonomiska kunskaper
• Är van att arbeta med ekonomiska nyckeltal för ekonomistyrning
• Är noggrann och analytisk

• Är en teamplayer och är serviceminded
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling och produktkalkylering, gärna i teknikföretag
• Meriterande med högskoleutbildning men inget krav

Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsform är heltid.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnor som sökande till den här tjänsten.

Beskrivning av 3DVerkstan

3DVerkstan tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk samt erbjuder 3D-teknikutbildningar i Sverige. Några av de ledande varumärken som vi distribuerar är Ultimaker och Formlabs.

3DVerkstan startade 2013 och har haft en expansiv tillväxt sedan dess. Det som började med lokala återförsäljare i Sverige har nu vuxit till etablerade återförsäljare runt om i Skandinavien och Baltikum. Vi brinner för att förmedla kunskap om 3D-teknik över hela norra Europa och fortsätter vara en del av teknikutvecklingen själva, bla med framtagandet av The Olsson Ruby. Under 2017 räknar vi med att fördubbla vår omsättning från 35 till ca 70 MSEK. På kontoret i centrala Stockholm är vi ett team på 11 personer och vid slutet av året är målbilden att vara 15 medarbetare.

Vi driver även 3D Meetup Center som är en mötesplats för 3D-printing och additiv tillverkning i Stockholm.

Välkommen med din ansökan

För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Emma Karlberg 08-55 11 57 55 eller jobb@3dverkstan.se

Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “affärsutvecklare” i ämnesraden.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Innesäljare – säljstöd

3DVerkstan söker en innesäljare som ska ansvara för säljstöd och merförsäljning gentemot befintliga partners och kunder.

Vi tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk och är nordisk återförsäljare av Ultimaker och Formlabs. Hos oss får du möjlighet att effektivisera hur vi arbetar backoffice med försäljning och du rapporterar till vår KAM.

Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare.

Arbetsbeskrivning

Som innesäljare kommer du stödja våra säljare både i direktförsäljning till svenska slutkunder och till återförsäljare utanför Sverige. Gentemot befintliga partners bygger du relationer samt genererar merförsäljning.

Detta är en kritisk back-office stödfunktion i vårt mål att vara en tillförlitlig och serviceinriktad leverantör. Du kommer uppdatera ordrar och kundinformation i vårt affärssystem. Tillsammans med vår KAM kommer du sätta rutiner och processer för att effektivisera säljprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Lägga ordrar och övrig kundhantering i affärssystem
• Nära och regelbunden kontakt med kunder och återförsäljare
• Merförsäljning till befintliga kunder och återförsäljare
• Nära samarbete med säljare/key account managers för att stötta i nykundsbearbetning

• Deltagande på branschmässor och andra events
• På sikt finns möjlighet att gå mot en mer aktiv säljroll (mot nykundsbearbetning)

Vi söker dig som…

• Är självgående och tar egna initiativ
• Tycker om kundrelationer och är serviceminded
• Behärskar Officepaketet och gillar administration
• Är en teamplayer
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt

• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)
• Meriterande om du har intresse / erfarenhet av försäljning av tekniska produkter
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundservice och administration

Placering av tjänsten är i Stockholm och anställningsform är heltid.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnor som sökande till den här tjänsten.

Beskrivning av 3DVerkstan

3DVerkstan tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk samt erbjuder 3D-teknikutbildningar i Sverige. Några av de ledande varumärken som vi distribuerar är Ultimaker och Formlabs.

3DVerkstan startade 2013 och har haft en expansiv tillväxt sedan dess. Det som började med lokala återförsäljare i Sverige har nu vuxit till etablerade återförsäljare runt om i Skandinavien och Baltikum. Vi brinner för att förmedla kunskap om 3D-teknik över hela norra Europa och fortsätter vara en del av teknikutvecklingen själva, bla med framtagandet av The Olsson Ruby. Under 2017 räknar vi med att fördubbla vår omsättning från 35 till ca 70 MSEK. På kontoret i centrala Stockholm är vi ett team på 11 personer och vid slutet av året är målbilden att vara 15 medarbetare.

Vi driver även 3D Meetup Center som är en mötesplats för 3D-printing och additiv tillverkning i Stockholm.

Välkommen med din ansökan

För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Emma Karlberg 08-55 11 57 55 eller jobb@3dverkstan.se

Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “innesäljare” i ämnesraden.

Vi ser fram emot att höra från dig!

PRAKTIK: Digital kommunikatör

3DVerkstan söker under en praktikperiod en driven kommunikatör att skriva innehåll för att stödja pr- och marknadsföring kring våra produkter inom 3D-teknik.

Vi tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk. Som digital kommunikatör hos oss får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Du rapporterar direkt till marknadschef.

Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa som norra Europas främsta kunskapspartner och distributör av professionella desktop 3D-skrivare. För rätt kandidat finns möjlighet till fast heltidsanställning efter avslutad praktik.

Arbetsbeskrivning

Som digital kommunikatör är ditt uppdrag brett. Du arbetar med vår kommunikationsstrategi och samtliga informationsaktiviteter via olika kanaler för att effektivt nå ut till kunder och partners. Du ansvarar också för att stötta våra utbildare och säljare i olika kommunikationsaktiviteter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta fram och genomföra vår kommunikationsstrategi och kommunikationsplan
• Pressreleaser och nyhetsbrev
• Löpande framtagande av diverse kampanjer och information i samband med mässor
• Ansvarig för hemsidan 3Dverkstan.se – strategi, SEO samt innehållsansvar
• Omvärldsbevakning

• Nära och regelbunden kontakt med kunder och återförsäljare
• Framtagning av diverse “case studies”
• Översättning av säljmaterial från engelska till svenska
• Nära samarbete med säljare för att stötta försäljningsbehov
• Delta på branschmässor och andra events

Vi söker dig som…

• Är en fantastisk skribent och kommunikatör som har en förmåga att omvandla komplexa frågeställningar till enkla och tydliga texter
• Är kommunikativ och har en god social förmåga
• Är kundfokuserad
• Är drivande, självgående och tar egna initiativ
• Behärskar Officepaketet, CMS och sociala medier

• Har tidigare dokumenterad erfarenhet av kommunikation och marknadsföring, troligen har du även relevant akademisk utbildning inom kommunikation/information
• Är en teamplayer
• Tycker om att lösa problem och tänka nytt
• Har ett stort intresse för kommunikation och marknadsföring
• Är flexibel och vill vara med på en tillväxtresa i en ny bransch (3D-teknik)

Placering av praktikplatsen är i Stockholm och efter avslutad praktik finns möjlighet till en anställning på heltid. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnor som sökande till den här tjänsten.

Beskrivning av 3DVerkstan

3DVerkstan tillhandahåller desktop 3D-skrivare och material för professionellt bruk samt erbjuder 3D-teknikutbildningar i Sverige. Några av de ledande varumärken som vi distribuerar är Ultimaker och Formlabs.

3DVerkstan startade 2013 och har haft en expansiv tillväxt sedan dess. Det som började med lokala återförsäljare i Sverige har nu vuxit till etablerade återförsäljare runt om i Skandinavien och Baltikum. Vi brinner för att förmedla kunskap om 3D-teknik över hela norra Europa och fortsätter vara en del av teknikutvecklingen själva, bla med framtagandet av The Olsson Ruby. Under 2017 räknar vi med att fördubbla vår omsättning från 35 till ca 70 MSEK. På kontoret i centrala Stockholm är vi ett team på 11 personer och vid slutet av året är målbilden att vara 15 medarbetare.

Vi driver även 3D Meetup Center som är en mötesplats för 3D-printing och additiv tillverkning i Stockholm.

Välkommen med din ansökan

För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Emma Karlberg 08-55 11 57 55 eller jobb@3dverkstan.se

Ansöker gör du genom att skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@3dverkstan.se och skriver “digital kommunikatör” i ämnesraden.

Vi ser fram emot att höra från dig!